Doğasıyla Büyüleyen Karadeniz De Keyifli Bir Yolculuk

Yeşilin Her Tonuna Sahip Olan Karadenizin Yaylalarında Kısa Bir Yolculuk

Doğa severlerin özellikle bu yazımızı takip etmeleriniz tavsiye ederiz. Özellikle Doğa severler dememizin en önemli özelliği bu turda tamamen doğa ile iç içe ve yürüyerek yapılan bir gezi olmasından dolayı doğaya düşkün gezginlerin ilgisini çekebileceğini düşünüyoruz. Karadeniz in uçsuz bucaksız ormanları, yaylaları, dereleri ve akarsuları ile bol oksijen dolu ortamında gezintimizi muhteşem hale getiriyoruz. Dilerseniz hiç vakit kaybetmeden gezimizde karşılaştığımız güzellikleri ve ayrıntılardan bahsedelim.

kar1

İlk olarak Karadeniz in başkenti olarak da adlandırabileceğimiz Trabzon ilinden başlayalım. Trabzon a sabah erken saatlerde ulaşımımızı gerçekleştiriyoruz. Merkezi yakın konumda yer alan havalimanından kısa bir yolculukla merkeze varıyoruz. Burada tarihi yapıyı halen korumakta olan küçük butik köy kahvaltı restoranlarında kahvaltımızı yapıyoruz. Burada özellikle yemenizi tavsiye edebileceğimiz bal ve kaymağın tadına bakabilirsiniz.

kar2

Trabzon merkeze 100 km mesafede yer alan Uzungöl e doğru yola koyuluyoruz. Burada ulaşımımızı yapabileceğimiz minibüsler yer almaktadır. Yaklaşık olarak 1 saat 20 dakikalık yolculuğun ardından Uzun göl e varıyoruz. Karadenizin her türlü yeşillikleri ve bitki örtüsünü bünyesinde barındıran Uzungöl Çaykara ilçesine sadece 15 dakika mesafede yer almaktadır. Burada bo oksijen dolu ortamında gezintimize devam ederken yöreye özgü yiyeceklerin satıldığı stantlarda alışveriş de yapabilirsiniz.

kar3

Tarihi ve doğal görüntüsü ile Karadeniz in incisi konumunda yer alan Rize ye yolculuğumuza devam ediyoruz. Sahil şeridi boyunca uzanan bir tarafında doğanın tüm güzelliklerini yansıtan sık ağaçlı ormanı ve bir tarafında da Karadeniz in masmavi suları eşliğinde Rize ye varıyoruz. Keyifli bir yolculuk sonunda burada gezeceğimiz yerler arasında özellikle Ayder Yaylasını da ziyaret ederek Karaadeniz yolculuğumuza devam ediyoruz.

kar4

Rizenin Çamlıhemşin ilçesine 10 dakika mesafede yer alan Ayder yaylası tarihi geçmişi çok eskiye dayanmakta ve yıl içerisinde çok sayıda misafire ev sahipliği yapmaktadır. Özellikle bünyesinde ladin ve kayın ağaçları ile çevrili ormana sahip olan Ayder yaylası yaz aylarında turistlerin sıklıkla ziyaret ettikleri yerler arasındadır. Bizde gezimizin son destinasyon merkezi olan Ayder yaylasında sonlandırıyoruz. Burada bol oksijen dolu ortamında gezimizi gerçekleştirmenin hazzıyla geri dönüş yolculuğumuza geçiyoruz.