Anadolu nun Önemli Kentlerinden Afyon İli

Kaplıca sularının Yanı Sıra Kaymak Ve Lokumuyla Ün Kazanmış Afyon İlinde Keyifli Bir Gün

Türkiye nin sağlık turizmine hizmet eden önemli kaplıcalarının da yer aldığı Afyon da hem şifa bulurken hem de tatil olanaklarına sahip olabilirsiniz. Daha önce de belirttiğimiz üzere tarihi yapısı ve geleneksel özellikleri sayesinde Afyon yıl içerisinde milyonlarca turist gelmektedir. Bu açıdan sizlere bölge hakkında kısaca bilgi vererek hem tatil olanaklarından hem de sağlık ile ilgili detaylardan bahsedeceğiz. Dilerseniz vakit geçirmeden Afyon ile ilgili izlenimlerimizden bahsedelim.

Ankara dan yola günün ilk ışıklarınla birlikte yola çıkıyoruz. Özellikle erken saati tercih etmemizin en önemli nedenlerinden biri de özellikle gün doğumunun eşsiz görüntüsü eşliğinde yolculuk etme hazzından dolayı bu saatleri tercih ettik. Ulaşım olarak kara yolu ile serin hava da yolculuğumuza devam ediyoruz. Burada size bahsetmemiz gereken şahsi araçlarınızla yolculuk ediyorsanız kesinlikle unutamayacağınız bir yolculuk geçirmiş olacaksınız. Yaklaşık olarak 3 saatlik keyifli bir yolculuğun ardından Afyon merkeze varıyoruz.

Afyon da özellikle sağlık turizminin fazlasıyla yapıldığı her kesim tarafından bilinmektedir. Daha önceden de bildiğimiz için merkezde yer alan otelimize yerleşiyoruz. Burada hiç vakit kaybetmeden keşif yapmaya başlıyoruz. Afyonda özellikle sağlık turizmi başta olmak üzere lokum, kaymak ve şekerleme atölyelerini de ziyaret ederek bu eşsiz lezzetleri kaynağından bilgi alarak keyifli bir yolculuk geçirmeyi hedefliyoruz.

Merkezde yer alan kaplıca sularında az bir ücret vererek yararlanabileceğiniz gibi otellerde günübirlik kaplıca suyu hamam ve saunaları da kullanabilirsiniz. Böylelikle kalma ücreti ödemeden şifalı sulardan yararlanabilirsiniz. Otellerin oldukça kaliteli hizmet veren restoranlarında öğlen yemeğimizi alıyoruz. Burada servis edilen yiyecek ve içecekler dünya mutfaklarının yanı sıra yöreye özgü Anadolu yemekleri de servis edilmektedir.

Ve son olarak merkezde yer alan ve Türkiye de herkes tarafından bilinen lokum atölyesinde babadan oğla geçen küçük şirin lokum atölyesini ziyaret ediyoruz. Burada teknolojiden uzak tamamen el emeğiyle yapılan lokum hakkında Ahmet amcadan bu işin hangi aşamalardan geçtiği hakkında bilgi alıyoruz. Yapılan lokum ve şekerlemelerin tamamı doğal ürünlerden ve herhangi bir katkı malzemesi kullanılmadan yapıldığını öğreniyoruz. Keyifli bir yolculuğun ardından hediyelik eşyalar da almayı unutmadan geri dönüş yolculuğuna geçiyoruz. Bu keyifli gezimiz hakkında sizlere bilgi vermek istedik. Tekrar başka bir destinasyonda görüşmek üzere.